ارتباط با پشتیبانی 0910-4444-037

بیماری پارکینسون

زمان مطالعه: 3 دقیقه بیماری پارکینسون به گزارش خبرگزاری مهر، یک فرمولاسیون دارویی از مهارکننده پروتئین کیناز برای کمک به بیماران پارکینسون استفاده می‌کند. به گفته مدیرعامل شرکت اینهیبیکاز تراپیوتیکس، مهارکننده Abelson Tyrosine Kinase (c-Abl)، risvodetinib (IkT-۱۴۸۰۰۹)، می‌تواند با این فرمولاسیون تا دو برابر بیشتر روی بدن بیمار تاثیر گذارد. دکتر میلتون ورنر، مدیرعامل شرکت اینهیبیکاز تراپیوتیکس،اعلام می کند به ...

بیماری پارکینسون
3 دقیقه
0 دیدگاه
admin
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیماری پارکینسون

به گزارش خبرگزاری مهر، یک فرمولاسیون دارویی از مهارکننده پروتئین کیناز برای کمک به بیماران پارکینسون استفاده می‌کند. به گفته مدیرعامل شرکت اینهیبیکاز تراپیوتیکس، مهارکننده Abelson Tyrosine Kinase (c-Abl)، risvodetinib (IkT-۱۴۸۰۰۹)، می‌تواند با این فرمولاسیون تا دو برابر بیشتر روی بدن بیمار تاثیر گذارد.

دکتر میلتون ورنر، مدیرعامل شرکت اینهیبیکاز تراپیوتیکس،اعلام می کند به تازگی فرمولاسیون قرص خود را برای بیماری پارکینسون تکمیل کرده است.این شرکت در تلاش است تا قرص خود را برای دوز های 50،100،200 ارزیابی نماید و این که با همان دوز معمولی، بتوان میزان داروی ریسوودتینیب رسیده به سلول‌ها را افزایش داد، یک دستاورد بزرگ است که می‌تواند استفاده از دوز پایین تر را برای رسیدن به اثربخشی درمانی بالا تسهیل کند. بنابراین این روش درمانی می‌تواند ایمنی کلی و تحمل ریسوودتینیب را بهبود بخشد.

در مقایسه با کپسول های فعلی که در کارآزمایی بالینی مورد استفاده قرار شده است قرص های کوچکتر می تواند برمشکلاتی که بیماران در حین بلعیدن دارو دارند غلبه کند.

دکتر ورنر افزود: این فرمولاسیون جدید باید 12 ماه در کارآزمایی مورد بررسی قرار بگیرد.

اینهیبیکاز تراپیوتیکس اعلام کرده است که برنامه اصلی این شرکت توسعه IkT-۱۴۸۰۰۹ است که به عنوان یک داروی کوچک و قوی برای استفاده روزانه طراحی شده است. این دارو از فعال شدن Abl kinase جلوگیری می‌کند تا از بین رفتن نورون‌های ترشح کننده دوپامین در مغز و دستگاه گوارش را با بازگرداندن مکانیسم‌های محافظت‌کننده عصبی متوقف و معکوس کند.

در کارآزمایی فاز II ۲۰۱ شرکت، سه دوز IkT ۱۴۸۰۰۹ برای ایمنی بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون درمان نشده مورد ارزیابی قرار گرفت. این شرکت اعلام کرد که انتظار می‌رود توسعه بالینی تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

بیماری پارکینسون و علائم آن چیست؟

بیماری پارکینسون نوعی اختلال پیشرونده در سیستم عصبی بدن میباشد که بر حرکت اندام ها تاثیر گذار می باشد.

علائم این بیماری به تدریج شروع می شود و حتی ممکن است از لرزش جزئی دست ها شروع شود که فرد بیمار ممکن است به سختی متوجه این علائم شود و علاوه بر لرزش میتوان به خشکی و کندی حرکت اشاره نیز کرد.

در مراحل اولیه این بیماری ممکن است چهره شخص بیانگر این بیماری نشود و حتی ممکن است بیمار حین راه روند دست های نتواند تکان دهد و یا در حین حرف زدن با دیگران به صورت مبهم و یا آرام باشدو قابل ذکر می باشد که علائم این بیماری با روند پیشرفت ممکن است بد و بد تر هم شود.

اگرچه دانشمندان اعلام کرده اند این بیماری قابل درمان قطعی نیست ولی ممکن است برخی دارو های در کاهش روند بیماری به شدت مؤثر باشند و در برخی موارد دیده شده که پزشکان مغز و اعصاب ممکن است برای تنظیم مناطق خاصی از مغز و بهبود علائم، جراحی را پیشنهاد کند.

علائم این بیماری در افراد متفاوت است و در وهله اول می تواند قابل توجه نباشد و قابل ذکر است که علائم این بیماری از یک طرف بدن شروع به دیده شدن میکند و اگه دوطرف بدن درگیر این بیماری شود علائم طرف اول شدید تر از طرف دوم خواهد بود.

<hr>

علائم بیماری:

  • لرزش. لرزش معمولاً از یک اندام شروع می شود که اغلب دست یا انگشتان دست است. ممكن است فرد انگشت شست و سبابه را به هم بمالد كه به آن لرزش پیل رولینگ گفته می شود. ممکن است لرزش در هنگام استراحت وجود داشته باشد.
    حرکت آهسته (برادی کینزی). ممکن است با گذشت زمان بیماری پارکینسون حرکت را کند کرده و کارهای ساده را دشوار و وقت گیر کند. قدم های فرد هنگام راه رفتن کوتاه تر می شود. بلند شدن از صندلی دشوار می شود.  فرد هنگام راه رفتن پاهای خود را روی زمین می کشد .سفتی عضلات. سفتی عضلات می تواند در هر قسمت از بدن رخ دهد. عضلات سخت می تواند دردناک باشد و دامنه حرکت را محدود کند.
    اختلال در قامت و تعادل. فرد می تواند قامت خمیده پیدا کند یا ممکن است دچار مشکل تعادل شود.
    از دست دادن حرکات اتوماتیک. ممکن است توانایی انجام حرکات ناخودآگاه از جمله چشمک زدن، لبخند زدن یا حرکت دست ها هنگام راه رفتن کاهش پیدا کند.
    تغییرات تکلم. تکلم ممکن است آرام، سریع، مبهم یا با تردید باشد و بیشتر حالت یکنواخت و بدون بالا و پایین های معمول را داشته باشد.
    تغییرات نوشتار. نوشتن می تواند دشوار شود و دست خط فرد کوچک به نظر برسد.

کانال خبری شرکت پخش سراسری نوش دارو مداوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *